Ahad, 27 Mac 2016

Lintasan Hati : Perkongsian dari Pembaca


Assalamualaikum,
Admin menerima sebuah perkongsian dari seorang penderita Lintasan Hati yang telah berjaya pulih sepenuhnya dari gangguan ini. Berikut adalah perkongsian dari beliau yang hanya ingin dikenali sebagai NUR sahaja:

1.saya berasa tak keruan.. Serasa nak bunuh diri je.. But saya teringat ada Ayat Al Quran yang berbunyi HANYA ORANG-ORANG KAFIR YANG PUTUS ASA DARI RAHMAT ALLAH.. 

2. Saya tetap sholat.. Saya yakin apa yang ada di dalam diri saya adalah dugaan dari ALLAH.. Saya baca Al Quran dan ALLAH berfirman dalam al Quran tu Mintalah pertolongan ALLAH dengan sabar dan sholat.. Saya perbanyak sholat sunnah saya.. Dan saya tetap sabar..

3. Saya terbaca article ttg penyakit saya ni.. Dia sarankan supaya saya bertenang sebab ALLAH suka memanggil orang-orang beriman dengan sebutan   Hai jiwa2 yang tenang.. 
Saya mula sholat atur nafas saya saya hilangkan semua apa yang saya fikir dan tiap kali bisikan tu datang saya selalu cakap it's okay I know my ALLAH.. HE Create me perfectly.. I know HE zillions zillions zillions more perfect than HIS creation.. 

And I know Kuasa ALLAH tak akan berkurangan pun kalau kau setan cakap buruk pasal ALLAH ku.. Demi ALLAH.. Sungguh ALLAH Maha Pengampun aku akan memohon ampun tiap apa yang kau dah bisikan pada hati aku..


4. Bila lintasan tu datang selalu ignore.. If cannot doa pada ALLAH.. Cakap tanpa ENGKAU YA ALLAH sungguh hamba celaka tolonglah hambamu ini Ya ALLAH dari kebinasaan.. Or banyak2 cari jawaban ttg keESAan ALLAH dan kasih sayang ALLAH.. Bila kita dah boleh cintakan ALLAH everything will gonna be alright inshaALLAH

Saya dah tamat dari lintasan hati sebab alhamdulillah setan tak boleh kasi saya waswas yang saya tak leh jawab.. Alhamdulillah ALLAH selalu kasi saya jawaban ttg keraguan yang setan hembuskan pada hati saya ni...

Misalnya ALLAH the only ONE.. Sure.. ALLAH the ONE.. Dia menciptakan tidak di ciptakan.. HE IS THE ONLY ONE GOD Dan saya selalu cakap perjanjian saya dengan ALLAH supaya saya ni taat pada ALLAH so saya taat pada ALLAH..

Saya tak ada kene mengena ngan setan.. 
Saya tak kan layan awaklah setan.. 
Kalau banyak hukum ALLAH yang kita tertanya2 please imbas balik percakapan ALLAH dengan Malaikat yang ketika malaikat tertanya kenapa ALLAH menciptakan manusia than ALLAH berfirman AKU (ALLAH) LAGI TAU pasal apa yang kamu tak tau..
Bukankah ALLAH create us perfectly.. Impossible bila hukum ALLAH tak perfect.. Enough..


P/s : Terimakasih atas perkongsian, tahniah dan syabas atas kekuatan dan semuga Allah tambahkan kesembuhan dan ketabahan anda, semoga dipermudahkan segala urusan dunia dan akhirat.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Tinggalan pesanan anda

Nabi SAW bersabda: ”Barangsiapa diberi KEBAIKAN kemudian ia berkata kepada orang yang memberi kebaikan, ‘jazakallah khairan’ (semoga Allah membalasmu dengan kebaikan), maka dia sungguh telah memberikan PUJIAN yang sangat baik.”
[HR Tirmidzi]