Rabu, 5 November 2014

Belajar 'Melepaskan'


Kadangkala, seseorang itu dibawa masuk ke dalam kehidupan kita hanyalah sebagai ujian untuk mendidik kita supaya belajar 'How To Let Go'/ Melepaskan dengan ikhlas kerana Allah.

Mencintai orang lain,bertunang dengan orang lain, nikah dengan orang lain..sebagai manusia kita hanya mampu merancang dan berdoa untuk memiliki apa yang kita inginkan, tetapi kita kena tahu kadangkala keinginan kita tak seindah pilihan ALLAH namun itulah pilihanNYA yang terselit beribu kebaikan yg akan membawa pada KEBAHAGIAAN..

Pendamkanlah rasa cinta itu, kuburkanlah, simpan di suatu kotak kemudian kunci rapat-rapat dan letakkan kotak itu di sudut tergelap yang ada di hatimu.

Kita harus yakin, Allah paling tahu apa yang terbaik bagi kita.

Dia pasti akan mempertemukan kita dengan orang yang memberikan kebahagiaan seperti yang kita angankan. Bahkan mungkin lebih dari yang kita harapkan.

Anggap sahaja ini sebahagian dari liku-liku kehidupan.

Suatu hari nanti, sewaktu kita telah berkahwin dengan orang lain – bukan dengan si dia yang kita idamkan, percayalah kita akan takjub dengan kebahagiaan yang kita rasakan.. :')

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Tinggalan pesanan anda

Nabi SAW bersabda: ”Barangsiapa diberi KEBAIKAN kemudian ia berkata kepada orang yang memberi kebaikan, ‘jazakallah khairan’ (semoga Allah membalasmu dengan kebaikan), maka dia sungguh telah memberikan PUJIAN yang sangat baik.”
[HR Tirmidzi]