Sabtu, 30 November 2013

Sampah dalam kepala

Assalamualaikum, Mengapakah, terdapat beberapa KES, semakin kuat seseorang menggunakan teknik2 Hukum Daya Tarik (LOA) seperti affirmasi atau visualisasi tetapi semakin kuat mereka ditekan ke belakang atau semakin teruk kondisi yang di alami oleh mereka. Hingga terdapat beberapa dari mereka yang mula hilang kepercayaan tentang penggunaan kekuatan minda untuk mendapatkan apa yang mereka inginkan. Ini adalah kerana....

Bayangkan minda anda sebagai sebuah bilik yang mempunyai pelbagai barangan yang langsung tidak berguna kepada anda seperti perabut yang telah rosak, barang-barang yang telah buruk dan sampah sarap yang berbau busuk. (negatif) Dan sekarang ini anda ingin mempunyai sebuah bilik (minda) yang sangat bersih dan berbau harum. Apakah yang akan anda lakukan?

Anda tentu perlu membeli atau menukar barangan atau perabut lama tersebut dengan yang baru, menarik dan lebih bersih bukan? Adakah anda akan terus memasukkan perabut2 dan peralatan yang baru terus ke dalam bilik anda?

Sudah tentu tidak, kerana anda perlu membuang atau membersihkan terlebih dahulu bilik tersebut dari semua barangan atau perabot yang tidak berguna itu betul ?

Seperti juga di dalam minda anda, anda perlu membersihkan , membuang atau menghapuskan segala kekotoran, kepercayaan2 yang tidak berguna lagi dn sebagainya terlebih dahulu. Tetapi, ramai dari kita yang terus memasukkan perabot2 baru (affirmasi @ visualisasi) tetapi pada masa yang sama masih mengekalkan perabot2 yang lama tersebut di dalam bilik kita…maka, apa yang berlaku?

Jawapannya, anda tidak akan ke mana2 malahan semakin hari anda akan keliru dengan situasi diri anda kerana pemikiran negatif, persepsi salah atau kepercayaan yang tidak berguna itu masih dominan dalam minda anda. Teori Law of Attraction mengatakan anda akan menarik apa yang anda fokus atau dominan dalam pemikiran anda.

EFT (emotional freedoms technique) adalah antara teknik atau kaedah yang berkesan bagi MEMBUANG segala kotoran dan emosi negatif dari dalam minda kita.

1 ulasan:

  1. Haiii.. cakkk.. salam kenal..
    Done follow sini no. 145
    Jom follow me back yea..
    Leh saling kunjung mengunjung pasni.. heeee

    http://tengkubutang.blogspot.com/

    Kalau minat kucen,
    Jom lea follow sini jugak.. heee..
    http://kucenkucenbelog.blogspot.com/

    BalasPadam

Tinggalan pesanan anda

Nabi SAW bersabda: ”Barangsiapa diberi KEBAIKAN kemudian ia berkata kepada orang yang memberi kebaikan, ‘jazakallah khairan’ (semoga Allah membalasmu dengan kebaikan), maka dia sungguh telah memberikan PUJIAN yang sangat baik.”
[HR Tirmidzi]