Selasa, 12 Mac 2013

Aku, Wang

Haloo semua...

Perkenalkan namaku adalah WANG !!!

Masyarakat barat menyebutku MONEY...

Wajahku biasa saja, fizikalku juga lemah, namun aku mampu merombak sejarah dunia.

Aku juga "berupaya" mengubah perilaku bahkan sifat manusia kerana manusia menjadikan aku 'idola'

Ramai orang berubah kepribadiannya,­­­ mengkhianati teman, menjual tubuh, bahkan meninggalkan keyakinan imannya, demi aku!

Aku tidak mengerti perbezaan orang baik dan jahat, tapi manusia menggunakan aku sebagai penentuan darjat, menentukan kaya miskin, terhormat atau terhina.

Aku bukan iblis, tapi sering orang melakukan kekejian demi aku.

Aku juga bukan orang ketiga, tapi ramai suami isteri berpisah kerana aku. Anak dan orang tua berselisih kerana aku.

Sangat jelas juga aku bukan Tuhan, tapi manusia menyembah aku seperti Tuhan.

Seharusnya aku melayani manusia, tapi kenapa manusia mahu menjadi hamba suruhanku?!

Aku tidak pernah mengorbankan diriku untuk sesiapa pun, tapi ramai orang rela mati demi aku.

Perlu aku ingatkan, aku hanya berupaya menjadi alat membayar bil perubatan anda, tapi tidak mampu memanjangkan hidup anda.

Kalau suatu hari anda di panggil oleh Tuhan, aku tidak akan berupaya menemani anda, apatah lagi menjadi penebus dosa-dosa anda, anda harus menghadapi sendiri dengan Maha Pencipta lalu menerima penghakimanNya­...

Saat itu, Tuhan akan menghitung diri anda, APAKAH SELAMA HIDUP ANDA MENGUNAKAN aku dgn baik, atau sebaliknya MENJADIKAN aku sebagai TUHAN?

Ini informasi terakhirku: Aku TIDAK ADA DI SYURGA! Jadi jangan cari aku disana ya.



Diadaptasi dari www.facebook.com/Khaznah.co.id

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Tinggalan pesanan anda

Nabi SAW bersabda: ”Barangsiapa diberi KEBAIKAN kemudian ia berkata kepada orang yang memberi kebaikan, ‘jazakallah khairan’ (semoga Allah membalasmu dengan kebaikan), maka dia sungguh telah memberikan PUJIAN yang sangat baik.”
[HR Tirmidzi]