Jumaat, 30 Disember 2011

Positif Menuju Kejayaan ♥

By: Kay Sablihan

Apakah rahsia menuju kejayaan hanya dengan berfikir positif..?

Kita perlu memulakannya dengan bersyukur atas segala apa yang kita terima sepanjang kehidupan kita, segala yang baik dan segala yang buruk..walau dalam apa acara sekalipun ia berlaku.

Terimalah ia seadanya dan yakin disebaliknya tersirat 1001 kebaikan.

Untuk menjadi seorang yang berjaya, pertama sekali anda perlu kenal pasti apakah sebenarnya keinginan kita. Tetapkan pendirian dan yakin bahawa apa yang anda inginkan itu akan menjadi kenyataan.

Kemudian,kita perlu berdoa pada Tuhan supaya memakbulkan keinginan kita.Mulaka dengan sering membayangkan yang anda sedang mendapat apa yang anda inginkan tersebut.Perkara ini bukanlah angan2 semata.Tetapi otak kita sedang menarik perkara yang dihajati kepada diri anda.

Setelah itu,anda harus meyakinkan diri anda yang anda memang akan mendapat perkara yang anda ingin kan itu.

Seterusnya.setelah kita berdoa pada Tuhan.sudah tentu akan memberikan jalan kepada kita untuk kita merealisasikan perkara yang diingini tersebut.Terpulang kepada kita untuk merebut peluang atau membiarkan keinginan kita sekadar menjadi angan semata. Kita perlu berusaha untuk menuju ke arah memiliki perkara yang diinginkan.

Akhir sekali,kita perlu bersyukur dan menerima apa jua suratan yang tertulis setelah kita beruasaha semampu yang mungkin.Sesungguhnya segala yang berlaku didalam perancangan Allah.

Setiap perkataan yang kita katakan,percayalah..ianya adalah doa yang amat mujarab tanpa kita sedari.

Otak kita memiliki gelombang2 yang dikeluarkan setiap kali kita berfikir. Jika kita berfikir dan berkata perkara yang baik, maka baiklah perkara yang akan datang kepada kita. Gelombang yang dikeluarkan otak kita itu sebenarnya sedang menarik perkara yang kita katakan dan fikirkan.

Oleh itu,berhati-hatilah dengan setiap patah kata.kerana ianya adalah doa.MasyaAllah.

Setiap yang berlaku pasti ada hikmahnya.Percayalah sesuatu yang lebih baik sedang menunggu anda dan sekiranya anda berjaya memiliki keinginan anda, bersyukurlah atas nikmat itu kerana setiap perkara yang berlaku adalah ujian untuk semua manusia.



Penghargaan untuk Kay Sablihan (Peserta Terbaik Lelaki Seminar Husnuzzon dan Hukum Tarikan Sessi Remaja 2010)

SUMBER: LINK

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Tinggalan pesanan anda

Nabi SAW bersabda: ”Barangsiapa diberi KEBAIKAN kemudian ia berkata kepada orang yang memberi kebaikan, ‘jazakallah khairan’ (semoga Allah membalasmu dengan kebaikan), maka dia sungguh telah memberikan PUJIAN yang sangat baik.”
[HR Tirmidzi]