Rabu, 15 Jun 2011

Berdiam Diri dan Bersyukur.

Beberapa waktu ini agak lama jugak saya tidak updatekan post dibawah entry 'loa's manifestor'. Sebenarnya banyak juga feedback dan respon dari rakan-rakan loa's yang menempa kejayaan demi kejayaan dan berkongsi dengan saya kisah-kisah kejayaan mereka tetapi saya simpan semuanya sebagai rujukan.

Seorang mentor saya pernah berpesan, sebenarnya, didalam pengamalan pengaplikasian ini, kita tidak digalakkan untuk menceritakan kepada orang lain tentang apa jua kejayaan yang diraih setelah mengikuti langkah-langkah yang dicadangkan. Kita wajib bersyukur dengan sepenuhnya, dan mendiamkan sahaja hal itu dan menganggapkan ianya hanyalah umpama perkara biasa.

Akan tetapi, kita boleh berkongsi pengalaman itu dengan orang lain, dengan niat untuk memberikan semangat, perangsang dan inspirasi kepada seseorang dengan harapan supaya seseorang yang kita kenali itu dapat bangkit mengubah keadaan dirinya serta bersangka baik dengan Penciptanya dan juga realiti kehidupannya.

Juga supaya menyedarkan masyarakat bahawa setiap insan 'Berhak' untuk Bahagia dan memiliki pilihan dan peluang untuk mengubah keadaan diri mereka. Bukan dengan niat dan tujuan untuk bermegah-megah atau menunjuk-nunjuk.

'No matter how young or how old you think you are, when you start to use your mind to think in a 'correct way', you will find that there is never too late....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Tinggalan pesanan anda

Nabi SAW bersabda: ”Barangsiapa diberi KEBAIKAN kemudian ia berkata kepada orang yang memberi kebaikan, ‘jazakallah khairan’ (semoga Allah membalasmu dengan kebaikan), maka dia sungguh telah memberikan PUJIAN yang sangat baik.”
[HR Tirmidzi]