Rabu, 22 Disember 2010

Another 'ayuni' and her success affirmation

Lama juga perbualanku dengannya melalui telefon sebentar tadi. Apa pun, aku dapat merasakan 'vibration'/getaran kegembiraan dan kesyukuran dari nada suaranya. Syukur pada Allah, Amisya (bukan nama sebenar) telah selamat melangsungkan pertunangan 2 hari lalu dan bakal mendirikan rumahtangga dalam masa terdekat ini, InsyaAllah.

Tak dinafikan, selain dari affirmasi dan memberikan fokus pada apa yang diinginkan, Amisya melakukan banyak ikhtiar dan usaha, tetapi diiringi dengan semangat dan perasaan yang optimis, dan husnuzzon pada Allah, yakin dia berada dalam proses menerima apa yang dipinta. Aku merasa sangat gembira mendengar berita ini dan mendoakan semoga Amisya berbahagia dan beroleh pemeliharaan dan baraqah Allah didalam rumahtangga yang bakal dibinanya.

Tetapi, apa yang menarik perhatianku ialah, situasi Amisya hampir sama dengan Ayuni, (rujuk semula artikel 'Saya Dah Terfikir nak Bunuh Diri!)dimana ada 3 orang jejaka yang hampir menepati ciri-ciri yang diimpikannya muncul dalam hidupnya sebelum dia membuat pilihannya sendiri. Selain dari itu, ada sesuatu yang baru dikongsikan oleh Amisya yang juga amat menarik sekali;

"Bro, bila dah berlaku perkara ini, baru saya teringat peristiwa yang lama iaitu sewaktu saya masih di IPTA...

Semasa saya masih study dulu, bila kawan-kawan sebut pasal jodoh, entah macamana saya selalu berkeinginan supaya

'lelaki yang akan menjadi suamiku ialah lelaki pertama yang menghadiahkan senaskah alQur'an'.

Selalu saya menegaskan perkara ini pada kawan-kawan, hingga mereka naik muak dan kadangkala dengan berseloroh mereka akan berkata ' iya, aku dah tau, bakal suami kau ialah orang lelaki pertama yang hadiahkan kau naskah Al-Qur'an"

Tapi itu cerita lama, saya sendiri sudah seakan terlupa dengan perkara itu, hinggalah setelah tamat pengajian dan bekerja sekarang ini, dan ketika mula mengamalkan kaedah affirmasi yang bro ajar ni. Dan ketika saya sedang membuat pilihan dan istikharah antara 3 orang jejaka ini (termasuk tunangannya sekarang), dia (tunang) menghadiahkan saya senaskah Al-Qur'an. Ketika ini baru saya teringat kata-kata saya dulu dan saya terus bertanya pada dia, apakah rahsia disebalik menghadiahkan saya naskah Al-Qur'an ini?

..dia (tunang) menjawab: Dari dulu lagi saya selalu berniat,

'wanita yang bakal menjadi isteriku adalah wanita yang hatiku tergerak untuk memberikan naskah Al-Qur'an sebagai hadiah!'

Menarik sekali! Apa yang dapat saya fahami, dari persepsi hukum tarikan, mereka berdua berada didalam frekuensi yang sama dan sebenarnya Amisya telah membuat doa dan affirmasi lama dahulu lagi, dan hanya menunggu masa yang sesuai dan terbaik di sisi Allah untuk memberikan apa yang dipinta oleh Amisya.



Tahniah Amisya, 'Selamat Pengantin Baru' dari saya, moga ikatan jodoh anda berkekalan hingga ke akhirat. Amin

Semasa peristiwa Israk Mikraj, kepada Rasulullah S.A.W., Nabi Ibrahim A.S. bersabda, “Engkau akan berjumpa dengan Allah pada malam ini. Umatmu adalah akhir umat dan terlalu dha’if, maka berdoalah untuk umatmu. Suruhlah umatmu menanam tanaman syurga iaitu

LA HAULA WALA QUWWATA ILLA BILLAH:
TIDAK ADA DAYA DAN UPAYA KECUALI DENGAN PERTOLONGAN ALLAH


Updated on 7th April 2011:
Hari ini aku terima undangan perkahwinan darinya :)

2 ulasan:

  1. alhamdulillah..
    entry yang sangat baik..
    moga saya dapat lalui kisah yang indah dengan cara tersendiri juga nanti.amiin..

    BalasPadam

Tinggalan pesanan anda

Nabi SAW bersabda: ”Barangsiapa diberi KEBAIKAN kemudian ia berkata kepada orang yang memberi kebaikan, ‘jazakallah khairan’ (semoga Allah membalasmu dengan kebaikan), maka dia sungguh telah memberikan PUJIAN yang sangat baik.”
[HR Tirmidzi]